بی شک امروزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی حتی مؤثرتر از داشتن کسب و کار در شلوغ ترین خیابان است. با  یک استراتژی موثر تبلیغات، شما به صدها هزار و حتی میلیون ها نفر دسترسی خواهید داشت.

در زمانهای نه چندان دور گوگل و سایر موتورهای جستجو، ترافیک سایتهای مورد جستجو را برقرار میکردند اما زمانی تغییر کرده و استراتژی های تکنولوژی و بازاریابی تکامل یافته است، روش های جدید شروع به ظهور کرده‌اند.  و بهترین و موثرترین آنها بدون شک تبلیغات در رسانه های اجتماعی است.

اکنون افراد،‌شرکت‌ها، وب سایت‌ها و تمام سازمان‌ها تقریبا تمام بودجه خود را برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات خود در رسانه های اجتماعی هزینه میکنند. بزرگترین دلیل این موضوع، بدون شک این واقعیت است که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت در جهان بلافاصله از یکی از حساب های رسانه های اجتماعی برای دسترسی سریع و تبلیغاتی استفاده می کند.

 اینجاست که ما به این سوال میرسیم که بهترین راه برای تبلیغ موثر در رسانه های اجتماعی چیست؟

عناوین و سر فصل ها برای ما اهمیت دارند و در مورد برداشت از محتوای شما بسیار مهم هستند. از آنجا که یک فرد بدون خواندن مطالب شما تنها با توجهی که از سرفصل شما به دست می‌آورد گرایش به خواندن محتوا نیز پیدا میکند و همواره سر فصل‌هایی داری میزان بازدید بیشتر و یادآوری بیشتری هستند که توجه بیشتری را به خود جلب کند و در ادامه آن با توجه به روند روزمره شبکه های اجتماعی، ایجاد محتوا برای آنها توجه کاربران را  به خود جلب می کند. مهم است که محتوای شما توسط کاربر بازخورد داشته باشد و برای آنها در تمامی شرایط واضح و قابل توضیح باشد. از آنجا که نظرات شخصی در مورد محتوای شما ممکن است متفاوت باشد. شما باید به انواع دیدگاه ها پاسخگو بوده و تمام نظرات را در دستور کار قرار دهید.

اینکه ما محتوای خود را در دقیق ترین زمان به اشتراک بگذاریم در واقع ریزترین و قابل توجه ترین مساله ایست که ممکن است نادیده گرفته شود همیشه باید سعی ما بر این باشد که در زمانی که مردم بیشترین استفاده را از شبکه های اجتماعی و رسانه ها دارند اشتراک گذاری صورت گیرد تا بیشترین بازدید و در نتیجه بیشترین بازدهی را داشته باشیم همچنین، اگر یک موضوع محبوب در دستور کار باشد، در اشتراک گذاری با این موضوع موثر خواهد بود.

 

اگر شما یک نمودار زمانی برای اشتراک گذاری داشته باشید میزان بازدهی تبلیغاتتان بالا میرود بدینگونه که به صورت ماهانه هفتگی روزانه و یا به هر شیوه ای که برای نوع محصول شما مورد نیاز است اشتراک گذاری صورت گیرد و کاربران شما از این موضوع مطلع باشند و همیشه کالای شما تحت تعقیب کاربران قرار گیرد.

آمار نشان می دهد که بیش از یک بار اشتراک گذاری (با یک فاصله زمانی معین) کاربران بیشتری را تحت الشعاع خود قرار میدهد. و باید در اشتراک گذاری های متعدد و پیاپی از اسپم نشدن لینک تبلیغ در شبکه اجتماعی خودکاملا مطمئن شوید.

در حالی که مطالب خود را به اشتراک می گذارید در نظر داشته باشید که به اشتراک گذاری یک ویدئو تبلیغاتی که مربوط به اشتراک گذاری تصویر مربوط به خدمات و محصولات شماست بسیار موثر است.

در صورتیکه هر کاربر در مورد محتوای شما نظر منفی ایجاد کرد هرگز خسته نشوید . مهربانی پیشه کنید و در بهبود روند کار خود بکوشید.

پیگیری آنچه رقبا انجام می دهند و چه استراتژی هایی دنبال می کنند را دنبال کنید. بنابراین شما می توانید روش های مختلف برای خودتان ایجاد کنید.

اولین چیزی که باید پس از تنظیم مخاطبان هدف و محتوای استراتژیک انجام دهید، ایجاد یک وب سایت است. شما می توانید سایت های خود را که به صورت فعال در طراحی شما نمایش داده می شوند، با تصاویر، خدمات و محصولات شرکت خود نمایش دهید. مهم است که شما یک سایت دارید که می توانید هر منطقه را برای ارتقای شرکت نمایش دهید.

در حقیقت مهمترین چیزی که باید در هنگام ارتقاء شرکت خود به خاطر بسپارید این است که با یک آژانس خوب کار کنید. شرکت های مشاوره همچنین می توانند شما را به بهترین مدل های تبلیغاتی هدایت کنند. آژانس شما به شما نشان می دهد که چگونه بهترین کار را برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان خود، با تجزیه و تحلیل صنعت و تعیین اهداف  انجام دهید.

در اوایل روز هنگامی که بازاریاب ها متوجه شدند که رسانه های اجتماعی یک ابزار ارتباطی قدرتمند هستند، هیچ قاعده ای در مورد چگونگی استفاده از این ابزار برای دنیای کسب و کار وجود نداشت. مارک های پیشرو در جهان، با ایجاد استراتژی های خود در رسانه های اجتماعی، ثابت کرده اند که تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار هیجان انگیز است و کاربران دیگر کسب و کارها  این موضوع را پیشرو راه خود قرار دادند و رسانه های اجتماعی تبدیل شدند به کانال بازاریابی دیجیتال ، و آنچه که باید انجام شود و آنچه که در آن زمان انجام نشده بود شروع به ظهور کرده است.

تحقیق در مورد این موضوع نشان می دهد که با استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی، پیروان شرکت های این سیستم عامل آگاه شدند. در حال حاضر، با تعاملاتی که ایجاد می کنند، پیروان می توانند اشتباهات و حقیقت هایی را که بازاریابان هنگام تبلیغ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی  انجام می دهند، آشکار کند.

به جای تمرکز بر فروش مستقیمی در سیستم عامل های اجتماعی، مفیدتر است که به مشتریان بالقوه خود بگویید که چرا باید نام تجاری خود را انتخاب کنند. اگر مشتریان شما می توانند تفاوت در علامت خود را درک کنند، فروش  آنها نیز در نتیجه این وضعیت است. شما باید به پیروان خود گوش کنید و ارتباط برقرار کنید تا بتوانید فروش بهتری داشته باشید و رسانه ها این امکان را برای شما فراهم میکنند. حرکت دادن نیازهای مشتریان، خواسته ها و حوزه های مورد علاقه شما می تواند به شما برای پیشبرد رقبای خود کمک کند.

در اینجا قابل ذکر است که تبلیغاتی موثر و پویا خواهد بود که در آن صادق بودن و قابل اعتماد بودن یکی از مهمترین نکات در ایجاد تصویر برند در رسانه های اجتماعی باشد. به همین دلیل، ایجاد یک محیط چت با پیروان شما میتواند شما را در معرفی بهتر محصول و حتی شناخت بهتر خود شما از نیازهای مشتری همراهی کند. همچنین می توانید برای حفظ محتوای رسانه های اجتماعی خود در اطراف یک موضوع، به خاطر داشته باشید که یک کمپین “هشتگ” دارید و اطلاعاتی در مورد انتظارات، آرزوها و توصیه های شما برای تبلیغات فصل های جدید خود داشته باشید. همه این فعالیت ها می توانند به دلیل اینکه مشتریان شما را انتخاب می کنند به شما یادآوری کنند و این اثر می تواند شما را به فروشنده موفق در شبکه های اجتماعی تبدیل کند.