معنای لغوی لید، رهبری و هدایت است.
اما در تبلیغات، لید به مشتریانی گفته میشود که محصولات و خدمات را میبینند و نسبت به آن علاقه نشان داده و با رضایت خود یک راه ارتباطی با خودشان به ما میدهند.
مشتریان لید، بین مشتریان بالقوه و بالفعل قرار میگیرند.
اگر شما صاحب یک آژانس هواپیمایی باشید، تمامی مسافران که از هر آژانس هواپیمایی استفاده میکنند مشتری بالقوه شما خواهند بود و مشتریانی که از خدمات آژانس شما استفاده میکنند مشتریان بالفعل شما هستند. مشتریانی که با شما تماس میگیرند و راجع به قیمت ها سوال میکنند کاربران لید محسوب میشوند.
پرواضح است که کاربران لید (Lead)، قابلیت تبدیل به مشتریان بالفعل را دارند.
با توجه به مثال و مطالب بالا کاربر لید را میتوان به صورت زیر تعریف کرد:
مشتری بالقوه که با خدمات ما آشنا شده است اما تاکنون از شرکت خریدی نکرده است و با تمایل خود یک راه ارتباطی (ایمیل، اس ام اس، شماره همراه یا …) را در اختیار ما قرا میدهد.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.