جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ق.ظ
علیرضا عزیزی
معنای لغوی لید، رهبری و هدایت است.
اما در تبلیغات، لید به مشتریانی گفته میشود که محصولات و خدمات را میبینند و نسبت به آن علاقه نشان داده و با رضایت خود یک راه ارتباطی با خودشان به ما میدهند.
مشتریان لید، بین مشتریان بالقوه و بالفعل قرار میگیرند.
اگر شما صاحب یک آژانس هواپیمایی باشید، تمامی مسافران که از هر آژانس هواپیمایی استفاده میکنند مشتری بالقوه شما خواهند بود و مشتریانی که از خدمات آژانس شما استفاده میکنند مشتریان بالفعل شما هستند. مشتریانی که با شما تماس میگیرند و راجع به قیمت ها سوال میکنند کاربران لید محسوب میشوند.
پرواضح است که کاربران لید (Lead)، قابلیت تبدیل به مشتریان بالفعل را دارند.
با توجه به مثال و مطالب بالا کاربر لید را میتوان به صورت زیر تعریف کرد:
مشتری بالقوه که با خدمات ما آشنا شده است اما تاکنون از شرکت خریدی نکرده است و با تمایل خود یک راه ارتباطی (ایمیل، اس ام اس، شماره همراه یا …) را در اختیار ما قرا میدهد.

۹۶/۱۱/۰۶
۱
۰
علیرضا عزیزی
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.